۱۳۸۷ مرداد ۲۶, شنبه


درمان طبیعی دندان و دندان درد
ترجمهّ مجاز از سایت:
ParadiseNow.net
این صفحه جهت گردآوری داروهای متنوع، موثر و ساده و رایگان خانگی یا بقول معروف آشپزخانه ای به عنوان داروهای" جایگزین" برای تسکین دردها و ناراحتیهای عمومی درست شده است که با داروی دندان درد قوی و طبیعی آغاز می شود. اگر شما دارو و معالج خانگی بنیادی مشابه می شناسید که میخواهید با دیگران در میان گذارید، لطفاً به من اطلاع دهید. و طرز تهیۀ مسکن و مداوا کنندۀ طبیعی و سادۀ دندان دردی را که ذیلاً همراه با یک برنامۀ خود درمانی برای پوسیدگی دندان آمده، با تمام کسانیکه ممکن است از دانستن آن سود برند، در میان بگذارید.
Deutsch Português Spanish English Farsi

داروی خانگی من بعنوان مسکن طبیعی دندان درد
درمان پوسیدگی دندان از طریق احیاء دندان و رژیم مخصوص

by Ulla, webmaster and designer of
www.healingcancernaturally.com© 2007 ParadiseNow.net * All Rights Reserved * Copyright Notice
این یک برنامۀ درمانی"جایگزین" ساده و واقعاً رایگان می باشد که برای تسکین و متوقف کردن دندان درد و برگرداندن دوبارۀ دندانها به انجام وظایف قبلی خود و برای کسانیکه تمایل یا نیاز دارند این کار را بدون دندانپزشک و اقدامات مرسوم دندانپزشکی که خالی از خطرات احتمالی و ثابت شدۀ آن برای سلامتی نیست انجام دهند، طراحی شده است.
Georg Christoph Lichtenbergاولین پروفسور فیزیک تجربی آلمانی(۱۷۴۲-۱۷۹۹) که بعنوان مولف و منقد ماهر و به جهت نظریات علمی اش مشهور است در کتابش تحت عنوان wastebook چه زیبا نوشته است:" اختراع یک داروی تمام عیار برای دندان درد که فوراٌ آن را مهار کند ممکن است به اندازه و یا بیشتر از کشف یک سیاره جدید دیگر ارزشمند باشد."
از وقتی که من و دوستم داروی تمام عیار خانگی را برای دندان درد کشف کردیم (دارویی که بارها و بارها بطور موفقیت آمیز آزمایشش کردیم)، فقط می توانم با تحیر سرم را تکان دهم که چگونه در این مدت در بند شفقت "صنعت دندانپزشکی" اسیر بودیم...مانند خیلی ها یا بیشتر مردم دنیای غربزده، توسط دندانپزشکها، خانواده و رسانه های جمعی از کوچکی به من گفته شد که: دندان درد، نشانۀ پوسیدگی دندان است و زمانیکه دندان مورد آسیب قرار گرفت و بقول معروف کرم خورد، واقعاً نمی توان کاری برای بهبود و مداوای آن انجام داد چرا که دندانها هرگز خودشان را درمان و بازسازی نمی کنند. تنها کاری که می توان کرد خوردن داروهای مسکن، خانگی یا گیاهی برای آرام کردن، کاستن یا متوقف کردن موقت درد است تا اینکه فوراً خود را به دندانپزشک یا جراح دهان و دندان برسانید و دکتر تنها وسیلۀ موثر برای تعمیر "صحیح" پوسیدگی دندان یعنی دریل کردن، پر کردن (و صورتحساب کردن) را بکار برد. البته زمانیکه شما دارای باکتری پوسیدگی دندان که به اصطلاح به جویدن دندانتان مشغول است، هستید دیگر هیچ وسیلۀ شناخته شده ای بر روی کرۀ زمین وجود ندارد که مانع گسترش بی وقفه شان شود، بطوریکه می توان آنها را حتی بیرون از صندلی دندانپزشکی و مطب نیز پیدا کرد.
حالا نگاه من –حداقل در ارتباط با دندانهایم- بسیار متفاوت شده است و دیگرانی که این افکار مشابه را دنبال می کنند درک می کنم.
همچنین معتقدم که اگر از ابتدا آنچه را که هم اکنون در مورد قدرت خوددرمانی بدن انسان – از جمله دندانها و لثه ها- می دانم، آموخته بودم، بجای چهار دندان کشیده شده ودندانهای سوهان کشیده و خراب جهت تعبیۀ پل بین آنها، می توانستم تمامی دندانهای خود را به بهترین وجه نگاه دارم و از دندان درد شدید و هزینه های گزاف آن نیز نجات پیدا کنم.
این اقدام بسیار ساده برای تسکین دندان درد (لطفاً از این قسمت ازآنجاکه خیلی ساده است سطحی رد نشوید- که من نیز ابتدا همین کار را کردم) و متعاقب آن باز سازی مینای دندان سالم که ذیلاً توصیف شده، به راستی حتی موقعیکه با بد ترین نوع دندان درد و پوسیدگیهای خیلی عمیقی که می توان تصور کرد مواجه بودم برای من مثل معجزه عمل کرده است. در واقع من زمانی دندان درد شدیدی گرفتم که مثل رعدوبرقی فک مرا می سوزاند و حتی مرا برای لحظه ای به حد شوک رساند و دکترم وقتی آن را دریل می کرد به من گفت که پوسیدگی دندانم به ریشه رسیده است. ولی وقتی می خواست آن را عصب کشی( (Root Canal کند از او خواستم که دریل کردن را متوقف نماید. بعد از آن خودم دندان به قول معروف کرم خورده ام را با استفاده از طریقه خلاصه شده زیر درمان کردم. البته در این مجال فقط تمامی عناصر اساسی را توضیح می دهم و در زمانی دیگر جزئیات کامل تر ان را تشریح خواهم کرد.

بهترین داروی دندان درد من
چگونه از دندان دردهای حتی حاد و شکنجه آور رها شویم

مقداری نمک۱ را در آب گرم (دمای بدن) حل کنید تا محلول غلیظی درست شود. سپس دهان خود را با آن بشویید بطوری که آب نمک را با فشار در داخل دهان بگردانید (اگر درد اجازه دهد)، یا فقط بگذارید آب نمک خود در دهانتان عمل کند (ترشح بزاق). با بکارگیری این محلول، دردهای دندانی مخصوصاً وقتی که بی نهایت شدید است،ممکن است فوراً فروکش کنند و یا مدتی طول بکشد تا ساکت شوند، اما مطمئناً اثر می کند (هر دفعه، بیشترین مدتی که طول کشید تا آب نمک درد شدیدم را متوقف کند، دو دقیقه بود. افرادی را نیز می شناسم که گزارش کرده اند دندان دردشان با استفاده از روشی یکسان، تقریباً آنی ساکت شده است). اگر دندان درد دوباره برگشت یا کاملاً از بین نرفت، چندین روز این شستشو را تکرار کنید. می توانید حتی مقداری از بلورهای نمک را بر روی دندان یا ناحیه ای از لثه که درد می کند، قرار دهید.
من این داروی آب نمک را برای دندان درد، بسیار موثر تر از روغن چای یافتم ( البته باید اذعان داشت که این روغن برای دردهای خفیف بسیار مفید است و من برای استرلیزه نگاه داشتن دهان و دندانهایم از آن استفاده میکنم.) و حتی مفید تر از چیزهای دیگری که امتحان کرده ام مثل مسکنهای ضد درد و عصاره میخک (گل درخت میخک) به عنوان داروی رایج دندان درد قدیمی خانگی (یا روغن خوراکی میخک خالص ، از جمله داروهای تجویزی است که در مورد من بی فایده بود). داروها و مسکنهای سنتی داروخانه ها نیز نظیر
aspirin, acetaminophen [Tylenol], Ibuprofen [Motrin, Advil, Nuprin] and hydrocodone [Vicodin نهایتاً به خاطر افزودن سموم بیشتر به دهان و دندانها و استفادۀ مکرراین داروها، وضعیت را بدتر می کنند و از سلامت دندان بیشتر می کاهند.

آب نمک همچنین درد دندان و یا آبسۀ لثه (دندان یا لثۀ عفونی شدۀ پر از چرک) را با کشیدن تدریجی چرک آن معالجه می کند. ( اگر ذرات غذا بین دندانها گیر کند که معمولاً دندان دردها ار آن نشاًت می گیرند، از طریق گرداندن آب نمک در تمامی نقاط دهان به طریقی که ذکر شد، ذرات گیر افتاده خارج می شوند. در غیر اینصورت از نخ یا خلال دندان استفاده کنید)

برای کسانیکه مایلند داروهای ضد دندان درد بیشتری را که من امتحان و پیشنهاد کرده ام یا دیگر منابع، آنها را توصیه کرده اند بشناسند، لیستی از داروهای متعدد دندان درد خانگی، گیاهی، طبیعی و ساده ای را گردآوری کرده ام.

چگونه ممکن است محلول نمک، دندان درد را متوقف کرده و بهبود بخشد
علل درد های دندانی و لثه ای


محلول گرم آب نمک به این شکل عمل می کند: دندان درد یعنی عصب دندان توسط پوسیدگی مورد حمله قرار گرفته و یا باکتریها از طریق نرم کردن دندان به محیط عصب می رسند ( دندان به دلیل فقدان مواد معدنی در بلورهای مشبک خود، سختی و سلامت خود را از دست داده و به باکتریها اجازه می دهد که از بین فاصله های ایجاد شده در بافت دندان به سمت لایه های عمیق تر دندان حرکت کنند. در حقیقت مینای سالم دندان از سخت ترین نسوج بدن انسان است!). به عبارت دیگر، درد بوسیلۀ عفونت باکتری ایجاد می شود و در ناحیۀ سستی جا می کند و سپس منتشر می شود. شستشو با آب نمک (احتمالاً هر چه غلیظ تر باشد بهتر است) از دو طریق عمل می کند: اول از طریق نفوذ محلول، بیرون کشیدن مولکولها و باکتریها از مواد چسبندۀ پیرامون عصب (و احتمالاً از خود دندان آسیب دیده)، ثانیاً در تماس مستقیم با باکتریها، هم آنها را می کشد و هم با شستشوی مجدد، باکتریها را از دهان خارج می کند.

مضافاً، از دیگر نقطه نظرات جالب در مورد علل احتمالی درد دندان و لثه و اینکه چرا آب نمک قادراست در تسکین دردهای دندانی خیلی مؤثر واقع شود، توسط دکتر دندانپزشک“Paul Revere” در کتاب
“alternative dentistry” چاپ 1970 و “Dentistry and Its Victims” تعریفی ارائه شده که از فصل "دردهای دندانی و کنترل آن" استخراج گردیده است:
"اگرچه بیشترین منبع دردهای دندانی pulp (نسوج نرم مرکزی دندان که مویرگها و عصبها در داخل آن قرار دارند) می باشد، نه عصب ولی مردم وقتی از عصب سخن می گویند منظورشان همان pulp است. ناراحتیهای جزئیpulp را pulpal hyperemia (احتقان پالپ) می نامند. یک پالپ احتقانی معمولاً نسبت به سرما یا فشار گاز گرفتن یا آب میوه ها مخصوصاً آب میوه های شیرین یا ترش و اسیدی حساس است. احتقان ممکن است گهگاه اتفاق بیفتد و علائم آن اغلب برای مدتی طولانی کاملاً ناپدید شوند و برای مدت کوتاهی برگردند. من مریضی داشتم که احتقان دندانش سالی دو بار هنگام تغییر فصل عود می کرد. اکثر ما روزهایی را تجربه کرده ایم که غیر ممکن بود چیز یخی در دهانمان بگذاریم بدون اینکه دندانمان درد بگیرد.
تورم پالپی یا pulpitis دردی شدیدتر از احتقان پالپی ایجاد می کند. تورم ممکن است به دلایل زیر بوجود آید: صدمۀ دندان بر اثر شکافتن یا دریل کردن، پوسیدگی دندان، حملۀ باکتری، نفوذ سموم به خاطر کمی مواد عایق پر کنندۀ دندان یا تغییر دما. تمامی نسوج حتی پالپ هنگام تورم، حجیم می شوند. نسوج دیگر جا برای ورم کردن دارند ولی پالپ با دیوارهای غیر قابل انعطاف عاج دندان محصور شده است، بنابراین همانگونه که پالپ در حال متورم شدن است، فشار مهیبی به داخل دندان وارد می کند. این فشارها هستند که بیشتر دندان دردهای شدید را بوجود می آورند. [و اینجاست که آب نمک نقش آفرینی می کند یعنی با نفوذ و کشیدن فوری آب ناحیۀ متورم، فشار درونی را کاهش می دهد. اگرچه برای من واضح است که شستشوی مکرر با آب نمک (اگر متعاقباً با یک رژیم بازسازی دندان دنبال شود) می تواند یک درمان طولانی مدت را علیه پوسیدگی دندان، احتمالاً همانطور که ذکر شد با کشتن کامل باکتریهای مضر ایجاد کند]
لثه نیز می تواند منبع بزرگی از درد باشد بویژه وقتی عفونتی وجود داشته باشد. درد لثه نتیجۀ زخم عفونی، درآمدن دندان عقل، و دیگر ناراحتی ها نظیر زخمهای دندان مصنوعی می باشد. عوامل دیگری برای دردهای دهان وجود دارند، اما مهمترین چیز آنست که بدانیم این دردها همیشه اخطاریست در مورد وجود بیماری مزمن که باید رفع شود. من هرگز به یک عامل روحی و روانی برخورد نکرده ام. اگرچه بعضی اوقات خیلی مشکل میشود جای دقیق دردهای دندانی را تشخیص داد ولی این دردها واقعی هستند و بندرت ریشۀ روحی دارند"


دیگر عوامل دردهای دندانی و لثه ای

به غیر از عوامل دردهای دندانی فوق الذکرنظیر"پوسیدگیهای دندان" (مورد اشارۀ Paul Revere ( دیگر عوامل متعارف دندان درد نظیر آبسه، ناراحتیهای فک، ترک برداشتن دندان، دندان ضربه دیده یا تازه رویش کرده، بیماری لثه، ناراحتیهای ریشۀ دندان، بیماری "temporo-mandibular "(محل اتصال فک) و مشکلات گاز گرفتن نیز وجود دارد که من در این مقاله کمتر به تشخیص درست درد پرداخته ام تا مسکن درد طولانی مدت و واقعی و مؤثر، که عوامل ریشه ای دندان درد و پوسیدگی هر دو را مورد لحاظ و درمان قرار میدهد و می توان آنها را در حیطۀ رژیم غذایی یافت. در حقیقت دکتر “Paul Revere” در کتاب “Dentistry and Its Victims “ می نویسد که اگر شخصی به ده نفر دندانپزشک برای تشخیص ناراحتی دندانش مراجعه کند، ده نظر متفاوت دریافت خواهد کرد.

نکتۀ مهم دیگری که خوب است اضافه شود اینست که: بعضی اوقات یک دندان درد یا فک درد می تواند از ناراحتی عضو دیگری از بدن نشاُت بگیرد، نظیر قلب (حمله های قلبی یا آنژین)، سینوسها یا گوشها (عفونتهای گوش). من در جایی خواندم که در بیماران دچار آنژین بعضی اوقات تنها علائم بیماریشان دندان درد یا فک درد است. بنابراین بنظر می رسد که ممکن است برخی دندان دردها – نه همۀ دندان دردها- نشانۀ یک بیماری جدی باشد.(این بدین معنا نیست که بترسید یا مضطرب شوید) این را بدین علت بیان می کنم که کسی با اطلاعات غلط به مخاطره نیفتد. به
Disclaimer رجوع کنید.

بازسازی/درمان دندانها از طریق رژیم غذایی
درمان پوسیدگی بدون مراجعه به دندانپزشک یا
رهایی یافتن از کرم خوردگی بدون پرکردن
مساوی است با بهداشت دهان و دندان از طریق مراقبتهای طبیعی


از آنجایی که هدف من فقط کم کردن یا بی حسی موقت درد قبل از معالجۀ اورژانسی دندان یا درمان صحیح دندان بیمار نیست، اقدام فوق جهت متوقف کردن درد دندان، اولین قدمی است که برداشته می شود. قدم بعدی که مهمترین است، تجدید سازی مواد معدنی دندانهاست که دندان درد را بطور دراز مدت درمان می کند. یعنی مینای محکم جدیدی تشکیل داده و دندانها را نیز ترمیم می کند ( از آنجایی که نمی خواهم مواد پرکنندۀ دندانها، روکش و پوششهای دندان، دیگر مواد خارجی، فلزات خطرناک و یا مواد شیمیایی سمی، مواد خطرناک احتمالی و یا ثابت شده نظیر مرکوری آمالگام (آلیاژی از جیوه و دیگر فلزات) و دیگر فلزات مضر که وارد بدن می شوند، آلودگی رادیو اکتیو و غیره را در دهانم حمل کنم، معمولاً از رفتن به دندانپزشک خودداری می کنم۲- به غیر از یک استثناء که در پایین ذکر شده است. همچنین در جایی خوانده ام که عمل سادۀ دریل کردن دندان، آسیبی در دندان بوجود میآورد که میتوان آن را با یک عمل جراحی عضوی در بدن مقایسه کرد)
بر این باورم که تنها راه دستیابی مطمئن به تجدید سازی مواد معدنی یا "لعاب دادن" دندانها از طریق تغییر یا سازگاری رژیم غذایی است ( در اینجا فعلاً از روشهای درمانی معنوی، ذهنی، روحی و روانی در زمینۀ درمان و بازسازی دندان سخن نمی گوییم که مطمئناً برای آن، جا و زمان ویژه ای باید در نظر گرفت): طبق مشاهدات و مطالعات بدست آمده توسط دکتر Weston A. Price DDS دندانپزشک و محقق برجستۀ بهداشت دهان و دندان و نیز دیگر دندانپزشکان، نظیر دکتر George W. Heard، برای اینکه دندانها سالم باشند یا سالم بمانند یا سلامت خود را باز یابند، نیاز است که دندانها مواد معدنی غنی، مواد حاوی عناصر کمیاب، ویتامینها و ترکیبات مشتق از گیاهان متنوعی دریافت کنند و از مصرف تمامی مواد غذایی تصفیه شده مخصوصاً شکر و آرد سفید احتناب شود. عنصرهای سلامت بخش بیشتر در خوراکیهای خام یافت می شوند مثل غذاهای تازه و غیر پروسه شده. به همین دلیل من اغلب، رژیم غذایی سرشار از مواد معدنی "خام- گیاهخواری" را که بصورت ارگانیک رشد یافته اند، انتخاب کرده ام ( به همه نیز این توصیه را می کنم) و اغلب، گیاهان دریایی (گیاهان دریایی غنی ترین منبع زیستی قابل دسترس شناخته شده بین تمامی مواد معدنی و عناصر کمیاب- حداقل به صورت خام- می باشند) را نیز به رژیم غذایی خود اضافه می کنم و مراقب خوراکیهای اسیدی (پرتقال، گرپ فروت، سرکه، گوجه فرنگی و غیره) و شکرها و شیرین کننده های طبیعی با غلظت بالا مثل عسل، میوه های خشکبار و غیره هستم.۳
علاوه بر این، دندانپزشک دکتر Dr. Heard در کتابش بنام “Man Versus Toothache” [ که می توانید آن را از کتابخانۀ بزرگ اینترنتی soilandhealth.org کپی کنید] می نویسد که شیر خام گاوهایی که در علفزارهای سرشار از مواد معدنی و عناصر کمیاب چریده اند، یک منبع عالی از تمامی عناصری که برای حفظ و بازسازی سلامت دندان نیاز است، می باشد، در حالیکه شیر پاستوریزه تمامی ارزشهای حفاظتی و ساخت دندان ( و نیز احتمالاً تمامی عوامل سلامت بخشی دندان) را از دست داده است. بنابراین اگر لبنیات مصرف می کنید سعی کنید که شیر ارگانیک خام که بسیار ارزشمند است پیدا کنید بخصوص از گاوهایی که هنگام تابستان به طور طبیعی به مراتع بیرون برده می شوند. در کتاب “Man Versus Toothache” ، دکتر Dr. Heard بطور خیلی واضح بیان می کند که دنیایی از اختلاف بین ارزش سلامت غذایی شیر پاستوریزه با شیر خام ارگانیک و شیر گاوهایی که در مراتع سرشار از مواد معدنی با گاوهایی که در زمینهای کم حاصلخیز (یا غذای کم کیفیت تری به آنها خورانده شده) چریده اند، وجود دارد. در حقیقت دکتر Herbert M. Shelton از طرفداران برجستۀ بهداشت طبیعی در کتابش تحت عنوان Orthotrophy ( قابل تهیه از سایت soilandhealth.org ) به جزئیات بیشتری از فرق عظیم ارزشهای نگاهدارندۀ سلامت، موجود در شیر خام و شیر پاستوریزه پرداخته است. (برای اطلاعات بیشتر در مورد فواید متنوع شیر خام به realmilk.com/enzyme.html ، در مورد مباحثات و مقایسات شیر خام علیه شیر پاستوریزه به realmilk.com/rawvpasteur.html ، در مورد خلاصه ای از تاَثیرات پاستوریزه کردن بر روی ارزش غذایی شیر به realmilk.com/abstractsmilk.html رجوع کنید.
و realmilk.com/where-other.html برای خوانندگان سراسر جهان، منابع شیر خام را در کانادا، شیلی، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند، بلژیک، دانمارک، اروپای شرقی، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، سوئیس و انگلیس مشخص می کند و realmilk.com/where5.html لیست کاملی از تولید کنندگان شیر خام در هر یک از ایالات امریکا را ارائه می نماید.۴

اگردندانها برای جویدن یا در تماس با غذا خیلی حساس شده اند، آب گرفتن یا نرم کردن غذا با مخلوط کن و نوشیدن و خوردن آن توسط نی مفید می باشد (همچنین از نوشیدن و خوردن هر ماده ای که ممکن است دندان را ناراحت کند مثل مواد غذایی داغ یا سرد اجتناب کنید). اگرچه مهم است که دندانها با مواد غذایی طبیعی خوب جویده شده در تماس باشند تا مستقیماً عصاره ای از مواد معدنی و دیگر موادی که برای احیاء طبیعی شان نیاز دارند استخراج کنند. (بنابراین جویدن صحیح نه فقط عاملی مهم در خوب هضم کردن به عنوان یکی از ارکان بنیانی یک بدن سالم است بلکه در احیاء و سلامت دندانهای شما نیز نقش مهمی دارد. در حقیقت با جویدن کامل غذا، افزایش گردش خون و لنف در لثه ها، دندانها و دیگر بافتهای دهان، خود موجب افزایش سموم زدایی و تغذیۀ بافتهای سلولی دندانی می شود)

همراه با مسواک زدن و تمیز کردن دندان (در زیرآورده شده) و زیر نور خورشید قرار گرفتن برای تولید ویتامین د (مورد نیاز جهت جذب کلسیم در ساختار دندان)، رژیم غذایی سرشار از مواد معدنی و عناصرکمیاب به دندانها اجازه می دهد تا بطور صحیح و به اندازۀ کافی، مواد معدنی خود را تجدید سازند یعنی تشکیل جدید یک مینای محکم برای استفادۀ معمولی مجدد از دندانها (برای جزئیات بیشتر به سایت oramedia.com ، " سایتی برای خودکفایی دندانی" مراجعه کنید و در rawpaleodiet.org/dental-regeneration-1.html میتوانید مشاهدات و نظریات متعددی در خصوص بازسازی و درمان دندان با روشهای طبیعی بیابید. همچنین برخی نکات خوب در مورد رژیم غذایی برای تشکیل، بازسازی و نگهداری دندان که سرشار از کلسیم و دیگر مواد معدنی و عناصرکمیاب مورد نیاز دندانهای سالم است را می توان در fredericpatenaude.com/dentalhealth.html یافت.

بنظر من استفاده از داروهای homeopathic برای هم تقویت عمومی و هم درمان لثه ها و دندانها، یکی دیگر از روشهای مهم دندان درمانی است. من homeopathy را به عنوان یک درمان جدی ارزشمندی مورد ملاحظه قرار می دهم و بطور موفقیت آمیزی زمانی از آن استفاده کردم تا بتوانم عفونت را از عمق و ریشۀ دندان، به شکل یک دمل بزرگ روی لثه، به سطح بیاورم و این کار باعث شد تا چرکها بتدریج تخلیه شوند و در نتیجه درد همراه با عفونت خارج گردد.

نور خورشید و ویتامین د

اگرنور خورشید کمی دریافت می کنید ویا احساس می کنید که دندانهایتان در حال ضعیف شدن است، قرصهای ویتامین د مصرف کنید ( بطور کلی از روغن ماهی یا روغن جگر ماهی به خاطر طبیعت غیر گیاهیشان اجتناب نمائید). من همچنین سعی میکنم که دندانها و لثه هایم را مستفیماً در معرض نور خورشید به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده و درمانی قوی قرار دهم، در معرض نور خورشید و نور، داروی آینده را ببینید.

بهداشت دهان و دندان: تمیز کردن دهان و دندانها

بسیار مهم است که از تمامی خمیردندانها که حاوی گلیسیرین هستند اجتناب کرد چرا که برای تجدید سازی مواد معدنی، سطح دندانها باید تمیز و "قابل دسترس" شوند و گلیسیرین با پوشاندن سطح دندان با یک مادۀ چسبناک و سخت جدا شونده از این کار ممانعت می کند. من غالباً از یک مسواک الکتریکی و آب نمک دریا، جوش شیرین یا صابون خالص گیاهی بدون عطر استفاده می کنم که بعداً بیشتر توضیح خواهم داد. دیگر اینکه وقتی نیازی به مسواک زدن احساس نکنم مثلاً زمانی که غذای طبیعی یا خام کم شیرین خورده باشم، دندانهایم را مسواک نمیکنم و فقط آنها را با آب یا آب نمک غلیظ ، خوب می شویم. همچنین بطور منظم زبانم را تمیز می کنم. به یاد دارم Weston A. Price محقق سلامت دندان ( که برای یافتن رمز دندانهای سالم به دور دنیا سفر کرد) از مردمی سخن گفته که دندانهایشان را بطور طبیعی و با مصرف غذاهای غیر پروسه شده حفظ می کنند و هیچیک از آنها هیچوقت دندانهایشان را تمیز نمی کنند.

دکتر Dr. George Heard در کتاب “Man Versus Toothache” داستانهای مشابهی را نقل کرده است، مثلاً یک زن هشتاد ساله با سری کامل دندانهای سالم خود که هرگز از مسواک استفاده نکرده بود.
علیرغم این نظر، اخیراً متوجه شدم که وقتی دندانها به دلیل نوع غذا و دندانپزشکی بطور جدی آسیب دیده باشند، تمیز کردن دندانها اهمیت بیشتری پیدا می کند و حتی می توان گفت مهمترین عامل برای جلوگیری ازپیشرفت آسیب دیدگی دندانهاست. در حقیقت دکتر Dr. Nara قسمت اعظم کتاب خود (How to Become Dentally Self-Sufficient) را به موضوع تمیز کردن صحیح روزانه و بهداشت دندان از دید مذهبی به عنوان تنها راه جلوگیری از وخیم تر شدن دندانهای آسیب دیده اختصاص داده است.

Dr. Hulda Clark در کتاب The Cure For All Diseases توصیه می کند " از خمیر دندان استفاده نکنید، ۵ حتی از نوع خوراکی- بهداشتی آن. برای تمیز کردن دندانها از آب یا جوش شیرین ۶ استفاده کنید- البته اول جوش شیرین را در آب حل کنید در غیر اینصورت ساییدگی ایجاد می کند. یا با ئیدروژن پر اکساید – درجۀ خوراکی نه درجۀ معمولی – مسواک کنید. از نخ دندان استفاده نکنید. بلکه نخ ماهیگیری تک رشتۀ تاب نخورده 2 تا 4 پوندی مصرف کنید. [ من از نخ قرقرۀ معمولی استفاده می کنم]. نخ دندانها مادۀ ضد عفونی مرکوری (همراه با مادۀ سمی عنصرthallium ) دارند. مسواکهای کهنۀ خود را دور بیندازید. حلالها آنها را تمیز نمی کنند. از شستشو کننده های دهان استفاده نکنید. از آب نمک (نمک بدون آلومینیوم) یا درجۀ خوراکی اکسیژن پر اکساید (چند قطره در آب) استفاده کنید. البته اگر فلزی در دندان دارید از اکسیژن پر اکساید استفاده نکنید چون تدریجاً فلز را حل می کند. Dr. Hulda Regehr Clark واطلاعات مربوط به پروتکلهای سموم زدایی بدن

بوی بد دهان

شستشوی کامل دهان و قرقره کردن با محلول غلیظ آب نمک نیز تأثیر عالی بر روی عوامل بوی بد دهان میگذارد (با از بین بردن باکتریهایی که بوی بد ایجاد می کنند). احتمالاً به خاطر همین اثر ضد باکتریش، برای تسکین گلودرد نیز توصیه شده است.

چه موقع به دندانپزشک مراجعه می کنم

حدود هفت سال است که من بطور موفقیت آمیزی تمامی مشکلات دندانهایم را با استفاده از روشهای فوق، خود درمان کرده ام ( دندانهای کمی دارم وامروز در مقایسه با زمانی که اشتباهاً شکر تصفیه شده و آرد سفید جزو برنامۀ غذایی من بود، تفاوت بسیاری کرده اند). من فقط یک استثناء را در سیاست " دندانپزشک نه" راه دادم: دندانی داشتم که پوسیدگی عمیقی داشت و مواد پر کنندۀ آن افتاده بود. من معمولاً چنین دندانی را به حال خود می گذارم تا از طریق تمیز کردن و رژیم غذایی صحیح، لایه جدیدی از مینای سخت روی آن تشکیل شود. ولی در این مورد بخصوص چون پوسیدگی خیلی عمیق و پیچ در پیچ بود، تمیز نگاه داشتن آن غیر ممکن بنظر می رسید چرا که ذرات غذا درون دندان گیر کرده و فاسد شده و موجب درد می شدند. بنابراین این یک دندان پوسیده را با ماده پلاستیکی پر کردم.

دیگر داروهای ساده، طبیعی و گیاهی یا دواهای خانگی دندان درد

کسی نمی تواند راهی ارزانتراز آب نمک برای ساکت کردن و درمان یک دندان بیمار پیدا کند (آب نمک همانطوری که ذکر شد تأثیر خوبی بر روی آبسۀ دندان نیز دارد). قبلاً گفته شد که بی فایده بودن مسکنهای درد، نظیر روغن میخک و روغن چای که از همه بیشتر توصیه شده اند (باید مستقیماً بر روی ناحیه ای که تحت تأثیر پوسیدگی دندان قرار دارد، گذاشته شود) برای دندان دردهای شدید من ثابت شد ( اگرچه من هرگز میخک تازه را که احتمالاً ممکن است مؤثر باشد امتحان نکرده ام). بعلاوه آب و نمک همیشه و بی درنگ در دسترس است (و همانطور که گفتم گذاشتن مستقیم خود نمک دریا بر روی دندان ناراحت یا ناحیه ای که درد می کند نیز مؤثر است) در حالیکه بعضی از داروهای گیاهی یا دیگر داروهای لیست شده در زیر که برای دندان دردها بسیار توصیه شده اند، ممکن است در دسترس نباشند یا بسیار سخت فراهم شوند.
روغن چای: روغن چای یک ضد باکتری قویست و دومین انتخاب من به عنوان داروی درد دندان و لثه است. این روغن در مورد دردهای خفیف دندان و لثه ام بی اندازه مؤثر بوده است (مستقیماً بکار برده شده). فایدۀ دیگر آن حمل آسان آن در جیب است که در صورت نیاز همیشه در دسترس قرار می گیرد. در حقیقت شستشوی دهان با آب و روغن چای می تواند لثه های متورم را فوراً تسکین دهد. توجه: تا حد امکان از روغن چای ارگانیک استفاده کنید. با اطلاعاتی که من دارم روغن بدست آمده از محصولات غیر ارگانیک رایج، مواد ضد آفت سمی زیادی در خود دارند.

گذاشتن دستان بر روی محل: ازیکی از نزدیکان خود بخواهید که دستش را به نیت شفا بر روی نقطه ای که درد می کند بگذارد. این روش یکبار به طور عجیبی برای من مؤثر واقع شد بطوریکه ناگهان دندانم (همان دندانی که دندانپزشک می خواست عصب کشی کند) به حالت خود درمانی رسید. گذاشتن دست خودم بر روی صورتم و قسمتی که دندانم درد می کرد نیز باعث شد که درد شدیدم کاهش و فوراً تسکین یابد (اما فقط برای یک مدت کوتاهی مثلاً برای چند ساعت خوابیدن)
ورزش و افزایش جریان خون و لنف: دوستی به من گفت زمانیکه او دندان درد بدی داشت، حرکت (بیرون رفتن و دوچرخه سواری کردن) شدت درد را تخفیف داد. مشابه آن، سر را تا آنجایی که ممکن است به طرف پایین آویزان کردن (افزایش جریان خون به طرف سر و دهان) موقتاً دندان درد خیلی بد مرا متوقف می کرد (و وقتی خودم را راست می کردم دوباره درد آغاز می شد). از یکی دیگر از دوستانم نیز شنیدم که آدامس جویدن دندان دردش را بهتر کرد.
نور خورشید: قرار گرفتن مستقیم دندانها و لثه ها در برابرنور خورشید نیز در آرام کردن دردم مؤثر بود. دلیلش (از میان دیگر دلایل) اینست که اشعۀ UV به طول موج 260-280 nm خاصیت ضد باکتری دارد و باکتریها را از بین می برد ( در واقع از اشعۀ UV به عنوان روشی برای استرلیزه کردن استفاده می شود)
مقاوم کردن دندانها: وقتی دندانهایم (یا یکی از آنها) صدمه می بیند، علامت آن است که دندانم نیاز به تقویت (تجدید سازی مواد معدنی) یا تمیز کردن (به خاطر گیر کردن ذرات غذادر بین دندانها) دارد. به قسمت بازسازی یا درمان دندانها از طریق رژیم غذایی: بهداشت دهان و دندان با مراقبتهای طبیعی و بهداشت دهان و دندان: تمیز کردن دندانها و دهان رجوع کنید.
لیسترین: شستشو با ضد عفونی کنندۀ Listerine Antiseptic نیز بسیار مؤثر گزارش شده است بطوریکه در عرض چند دقیقه درد را از بین می برد. (من شخصاً از Listerine به دلیل مواد شیمیایی افزودنی اجتناب میکنم)
ریشۀ زنجبیل که در فروشگاهها در دسترس می باشد برای تسکین فوری درد دندان خیلی مؤثر است. یک تکه از ریشۀ زنجبیل را ببرید، پوست آن را بکنید و مستقیماً روی دندانی که درد می کند بگذارید. تا آنجایی که ممکن است با دندانها روی آن فشار بیاورید و به آهستگی بجوید بطوریکه آب آن، دندان دردمند را شستشو دهد. باقیماندۀ ریشۀ زنجبیل را در یک ظرف در بسته و در یخچال قرار دهید و هر زمان که می خواهید این درمان را تکرار کنید از آن استفاده نمایید.
Echinacea: طبق گزارشی ریشۀ تازۀ Echinacea بهترین داروی دندان درد است (مخلوط Echinacea با الکل را می توان آزمایش کرد)
برگ Plantain: برگهای تازۀ Plantain را له کنید یا بجوید ومخلوط با نمک روی دندانی که درد می کند قرار دهید.
colloidal silver تا آنجایی که می دانم می گویند تأثیراتی مشابه آب نمک دارد در حالیکه از لحاظ قیمت قابل مقایسه با آن نیست و ممکن است تأثیرات منفی داشته داشته باشد.
عصارۀ میخک، روغن خوراکی خالص میخک، تکه ای از میخک تازه: تصور می شود روغن میخک اثرات ضد باکتری وتسکینی برای هم دندان درد و هم عفونتهای لثه ای دارد. همانطور که گفته شد، من روغن میخک غیر ارگانیک را روی دندان درد شدید خود امتحان کردم و نتیجه ای نگرفتم، اما فکر می کنم بکار بردن تکه ای از میخک تازه احتمالاً اثر بهتری داشته باشد. همینطور استفاده از روغن میخک ارگانیک (در صورت موجود) ممکن است وضعیت را کاملاً تغییر دهد.
محض اطلاع، شخصی بنام Viktoras Kulvinskas در کتاب “Survival Into The 21st Century” استفاده از آب سبزۀ گندم را برای دندان درد و درمان توصیه می کند که مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد (گندم را می توان به آسانی در خانه سبز کرد).
Homeopathy: اگر در اینترنت “toothache homeopathy”، “homeopathic toothache treatment” و غیره را تایپ و جستجو کنید، حتماً به این اسامی پیشنهادی برمی خورید:
Mercurius [Merc] , Chamomilla. [Cham] Belladonna [Bell], Coffea [Coff], Plantago major [Plan], Silicea [Sil] Calcarea fluorica [Calc-f],
Calcarea phosphorica [Calc-p],
Staphisagria [Staph], Kreosote [Kreos], Spigelia [Spig], Arnica [Arn]
و نظرات مردم در مورد اینکه چگونه درد لثه و دندانشان تسکین و درمان یافته، آورده شده است.

هیدروژن پراکساید، درجۀ خوراکی: محلول چند قطرۀ آن در آب برای شستشوی دهان ممکن است دندان درد را تسکین دهد چرا که هیدروژن پر اکساید دیگر مواد را اکسیده می کند ( البته همانطور که گفته شد اگر فلزی در دهان دارید از این محلول استفاده نکنید).
معالجه با اُزون: در این باره مطلبی خواندم که شخصی پوسیدگی دندانهایش را با اُزون بطور موفقیت آمیزی درمان کرده است. در حفیفت اُزون تراپی در برخی دندانپزشکی های آلمان به عنوان ضدعفونی کننده و میکروب کش قوی علیه پوسیدگیها و عفونتهای لثه و دندان استفاده می شود. این نوع درمان بدون عوارض جانبی باکتری، ویروس و قارچ را در عرض یک ثانیه از بین می برد بطوریکه دیگر لزومی به استفاده ازآنتی بیوتیکها نیست. برای اطلاعات بیشتر در مورد طرز کار و تأثیرات اُزون، برای نمونه مراجعه کنید به: کاربردهای طبی و خانگی اُزون ( تصفیۀ هوا و آب از آلوده کننده ها و میکروبهای pathogenic ، درمان ویروسها، سرطان، ایدز، عفونت خونی "Lyme " ، قانقاریا و خیلی از بیماریهای دیگر)
EFT: اساساً دوست داشتم که این "تکنیک آزادی حسی" (Emotional Freedom Technique) و
ابزار انرژی درمانی "DIY " را در ابتدای لیست می گذاشتم. ولی از آنجا که هنوز شواهدی قوی که اثر درمان بالقوه و شگفت انگیز این روش را تصدیق کند، وجود ندارد و خود نیز آن را بر روی دندان امتحان نکرده ام، از این کار صرف نظر کردم. برای آشنا شدن با این تکنیک باید زمان صرف کرد ( حداقل یک ساعت برای مطالعۀ دستورالعملهای اساسی EFT)، مگر اینکه با این روش آشنا باشید ( یا فردی مطلع در کنار خود داشته باشید). برای خواندن چند نمونه از اثرات بالقوۀ آن بر روی دندان درد رجوع کنید به:
EFT relief of "emotionally caused toothache"
EFT relieves tooth pain and resets rotten tooth
Bad toothache: EFT helps avoid a root canal
toothache has gone” “
Very detailed free EFT Get Started package that will assist you in understanding how EFT works as well as in immediately applying it on yourself and others.

کلیت: تصور می کنم بعضی اوقات جایگزین کردن داروها فکر خوبی باشد. به عنوان مثال من زمانی مکرراً از آب نمک دریا برای دندان درد سمج خود استفاده می کردم (در ارتباط با عفونتی که زیر پل شل شدۀ بین دو دندانم ایجاد شده بود-در زیر آمده است) احساس کردم که نمک، خود بعضی اوقات سبب ناراحتی عصب می شود (چون وقتی آب نمک را در دهانم می ریختم درد شدیدی آغاز می شد). در این بین وقتی به روغن چای روی آوردم (و بطور معمول آن را استفاده کردم) دندان دردم از بین رفت .

بی حس کردن درد

تصور نمی کنم هیچیک از موارد زیر برای بی حس کردن درد دندان به اندازۀ آب نمک، مؤثر، طبیعی و ساده باشند و نیز هیچیک مثل آب نمک، علت ریشه ای را که باکتریهای مضر می باشند درمان کنند. ولی برای تکمیل موضوع، لیست زیر، پیشنهادات مختلفی است.
جهت تسکین دندان درد از طریق بی حس کردن درد
ماساژ با انگشت

قبل از اینکه از آب نمک اطلاع پیدا کنم، اغلب با انگشتانم محل درد را با استفاده از روغن چای می مالیدم.

سرما و یخ
سرما تورمی را که باعث درد شده کاهش می دهد. وقتی عفونتی دارید سرما باید تورم را کاهش دهد و ناحیۀ متأثر شده را تحریک کند. دندان دردهایی که عفونت عامل آنها نیست با سرما بدتر اما با گرمای مرطوب، آرام می شوند (کیف آب گرم و غیره).

آب سرد
گرداندن آب یخ بر روی طرفی از دهان و دور دندان دردمند، درد را فوراً محو می کند.

یخ درون دهان
یک تکه یخ را در طرفی از دهانتان که درد می کند نگهدارید، اگر می توانید آن را بجوید یا بمکید. تا آنجاییکه نیاز است تکرار کنید. آب یخ نیز تأثیر مشابه دارد.

ماساژ یخ
همچنین شنیده ام که برای تخفیف دادن دندان درد، ماساژ با یخ جهت بی حس کردن انتهای عصب توصیه شده است (مالش یک دانه یخ بر روی ناحیۀ درد – که البته می تواند درد را شدیدتر هم بکند).

کیسۀ یخ
فشار دادن کیسه ای از یخ یا هر چیز سردی (در یخچالتان) بر روی گونه تان موجب تسکین موقت می شود.

فشار
این روش برای من یا تأثیر کمی داشته یا اصلاً تأثیر نداشته (ممکن است برای شما مؤثرباشد). توصیه شده است که با انگشت اشارۀ خود در جهت مخالف ریشۀ ناخن، ناحیه را فشار دهید یا بمالید (با گذاشتن دستان بر روی محل و بویژه
EFT مقایسه شود)

بومادران (achillea millefolium)
ریشۀ بومادران نیز یک ضد عفونی کننده است. برای تسکین دندان درد، ریشه یا برگهای تازۀ آن را روی دندان یا لثه بگذارید.

پیشنهادات مختلف برای تسکین دندان درد و تقویت دندانها و لثه ها

Dennis Knicely, D.D. در مقالۀ خیلی جالبش در مورد "درمان دندانها بطور طبیعی" که در
maliburaw.com/healing_teeth_1.htm منتشر گردید، از بین داروهای طبیعی توصیه می کند که:
"یکی دیگر از فرمولهای دندان درد، مخلوط کردن مساوی فلفل دلمه ای، سنبل الطیب (سنبل کوهی) و کاهوی صحرایی است.
روغن پامچال یا روغن میخک، دندان درد را تسکین می دهد
عصارۀ هستۀ گرپ فروت، باکتریهایی را که با عفونت مرتبط هستند از بین می برد
مسواک زدن با پودر کلروفیل می تواند از پیشرفت پوسیدگی و عفونت لثه جلوگیری کند
برای تقویت دندانها و لثه ها و تمیز کردن بارۀ دندانها و رسوب زدایی آنها، توت فرنگی را نصف کنید و بر روی دندانها و لثه ها بمالید. پس از 45 دقیقه دهان را با آب گرم بشویید
فلورین طبیعی از جوانه یا پوستۀ گندم سیاه استحکام مینای دندان را افزایش می دهد
پوست درخت بلوط سفید برای ثابت کردن دندان لق مفید است
فرمول گیاهی کلسیم: یونجه، گیاه دم اسب، خزۀ ایرلندی، برگ توتون و کاه جو دو سر را به قسمت مساوی با هم مخلوط کنید. بصورت دم کرده یا آسیا شده در داخل کپسول استفاده کنید."
عصارۀ وانیل را در دهانتان بچرخانید یا چند قطره بر روی دندانی که درد می کند بچکانید
دانۀ سیررا له کرده و با کرۀ بادام زمینی مخلوط کنید و روی دندانی که درد می کند بگذارید
چوب زردچوبه را بسوزانید و کاملاً بصورت پودر دربیاورید و بعنوان پودر دندان استفاده کنید
روغن پونۀ کوهی را بصورت قطره بر روی دندان یا لثه بچکانید (خواننده ای معتقد بود که برای او تأثیر روغن پونۀ کوهی از روغن چای بهتر بود و مخلوط سیر با آن اثر خوبی داشته است)
آسپرین: اخطارهای مختلفی را در مورد جاسازی آسپرین در دندان یا لثه ای که درد می کند (یا با فشار دادن دندانها روی آن) برای کاستن موقت درد ، دیده ام. آسپرین ممکن است موقتاً دندان درد را آرام کند ولی موجب سوزش آسپرینی (تورم بافتهای گونه و لثه) می شود.

درمان فروافتادگی های(periodontitis) لثه های اطراف دندان (periodontal)

(به گود افتادگی لثه بطوریکه بین لثه و دندان فضایی مانند جیب ایجاد کند، periodontitis یا جیب لثه ای گویند) من بطور اتفاقی، بدون اینکه وارد جزئیاتش شوم، به آسانی فروافتادگی های عمیق لثه ام را خود درمان کردم. طبق دائرة المعارف بریتانیکا: " این جیبها با جمع شدن جرمهای باکتریایی بر روی دندانها، زیر خط لثه، شروع به خوردن و ساییدن نسوج کناری خود می کنند. در این حالت، شرایط را می توان برگرداند اما اگر معالجه نشود، لبۀ متورم شدۀ لثه شروع به عقب نشینی می کند و ریشۀ دندانها نمایان می شوند. عاقبت استخوان حفره داری که دندانها را نگاهداشته از آن متأثر شده و دندانها لق می شوند تا جایی که ممکن است بیفتند. برداشتن تمامی جرمهای انباشته شده و نسوج صدمه دیده ممکن است بازدارنده باشد ولی وضعیت وخیم استخوان حفره دار را به حال اول برنمی گرداند. علت ایجاد periodontitis بر اثر فقدان بهداشت دندان و انباشتگی جرمهاست..."

مکرراً به من اطمینان داده می شد که فقط جراحی (برداشتن اضافات لثه ای و نسوج بیمار لثه و کنترل کردن عفونت لثه های اطراف دندان) قادر است به وضعیت پیشرفتۀ بیماری لثه ام کمک کند، اما من آن را نمی پذیرفتم. پس چگونه لثه هایم را معالجه کردم؟ خیلی ساده: یک مسواک الکتریکی که از آن به عنوان یک وسیلۀ موفق در جرم گیری دندان تبلیغ شده بود، خریدم و بطور منظم دندانها و لثه هایم را با آن مسواک زدم. همزمان با آن رژیم غذایی خود را تغییر دادم (که در مورد آن سهل انگار شده بودم) و خوردن غذاهای طبیعی بخصوص گیاهان دریایی را آغاز کردم. در عرض چند روز یا چند هفته (فقط بیاد دارم که پیشرفت خیلی سریع و بدون زحمت حادث شد) تمامی علائم periodontitis یا جرمها فرو نشست و دیگر عود نکرد. اکنون 10 سال است که لثه هایم از سلامت کامل برخوردارند.

طبق معمول نادیده گرفتن توصیه های متخصصین واعتماد به توانایی خود درمانی جسمم (اگر بطور صحیح از آن حمایت شود) موفقیت بزرگی را برایم به ارمغان آورد.

نتیجه

پیگیری برنامۀ فوق (به انضمام مصرف قرصهای ویتامین د در فصل زمستان، زمانی که احساس کنم دندانهایم به تقویت نیاز دارند)، بدفعات موجب تأثیرات شگفت آوری برایم شدند یعنی دندانهایی که بطور وحشتناک درد می کردند (همانطور که ذکر کردم فقط به خاطر مصرف شکر و آرد سفید یا شکرهای کنسانترۀ طبیعی مثل کشمش۷) بازسازی شدند و اول به حالت بی دردی و سپس به مرحلۀ کارکرد بدون درد رسیدند. بنظر میآید که روی همۀ این پوسیدگیها را یک لایۀ جدید و محکمی از مینا پوشانده و بسته است در حالیکه خود پوسیدگیها دست نخورده باقی مانده اند (و تا موقعی که مراقب رژیم غذایی و وضعیت ویتامین د خود باشم پوسیدگیهایم بیشتر نمی شوند). من اکنون گاهاً می توانم برای نمونه شکلات سفید ارگانیک و بیسکویت شیرین از آرد کامل (که با نیشکر خام ارگانیک یا شکر و شیرین کننده های طبیعی مشابه درست شده اند) بخورم بدون آنکه علائم فرسودگی و به دنبال آن درد را داشته باشم. اگرچه من نباید درخوردن این نوع خوراکیها زیاده روی کنم چون می دانم که دندانها در مدت زمان معینی ضعیف می شوند و سپس بطور غیرمترقبه به دلیل فقدان استحکام ساختاری، آسیب بزرگی پدیدار می شود نظیر شکستن قسمتی از دندان، بخصوص در زمستان، که ترمیم آن از طریق رژیم بهینه زمان می برد.

الحاقیۀ مهم و اعلام عدم مسئولیت

لطفاً توجه داشته باشید که مطالب فوق (با این امید که همانگونه که برای من فایده داشت برایتان سودمند باشد) انعکاسی از تجربیات موفقیت آمیز شخصی ام در خصوص چگونگی از بین بردن دندان درد و دستیابی به درمان طبیعی دندانها و نیز آنچه که از تجربیات دیگران خوانده ام، می باشد. منظور اینکه ممکن است روش توضیح داده شده برای شما مؤثر واقع نشود یا باید تغییراتی یابد تا با شرایط موجودتان متناسب گردد. برای مثال نمیدانم آیا این روش برای دردهای ریشه ای یا دردهایی که به اصطلاح از دندان مرده نشأت می گیرد، مؤثر است یا نه. شخصی را می شناسم (سیگاری است و شیرینی زیاد می خورد) که این روش را در مورد درد شدید دندان یا لثه که منشأ آن معلوم نبود، بکار برد اما برای کسی که بعد از چند روز این روش مؤثر نمی افتد، بنظر می آید که میکروارگانیسمهای درگیر در برابر استرلیزه کنندگی محلول، مصونیت پیدا کرده اند. همچنین ممکن است درد، بیشتر مربوط به قسمتی از دهانش که پل کار گذاشته شده است باشد. در حقیقت طولانی ترین مدتی که دندان دردم با آب نمک تسکین یافت (بیش از دو روز) موقعی بود که درد از ناحیه ای که با پل مستور شده بود آغاز شد. بنظر منطقی می رسد که آب نمک در چنین محیط غیر قابل نفوذی که با مواد مصنوعی پر شده طولانی مدت تر اثر کند (و مدتها برای برداشتن این مواد در تردید بودم چون نمی خواستم برای یک کار چند دقیقه ای مبلغ هنگفتی به دندانپزشک بپردازم)

عاقبت تنها قرصهای سادۀ داروخانه ای، با گذاشتن نیمی از قرص در محل درد و خوردن نیم دیگرآن، به او کمک کرد و در عین حال شستشوی دهان با آب و چکاندن چند قطره روغن چای مستقیماً بر روی محل درد را پی گرفت (او در تمام مدتى كه دندان يا لثه اش درد مى كرد تقريباً هیچ غذايى نخورد). بنابراين وضعيت بدون درد به او كمك كرد تا خوب بخوابد (براى اينكه بدن بتواند به وظيفهُ درمان و سموم زدايى خود عمل كند، خواب خيلى اهميت دارد) و روز بعد آبسه ای ايجاد شد كه بتدريج آن را با آب نمك شستشو و در حقيقت تخليه كرد و هرگز به دندانپزشك احتياج پيدا نكرد...

بر خلاف وی، من توصيه مى كنم كه از دست پلهايى كه درد در زير أن با سماجت پايدارى مى كند هر چه زودتر خلاص شويد. هر موقع كه من دست نگاه می داشتم، پایۀ عفونى پل که مستور بود فاسد می شد تا اينكه بالاخره آن را از حصر به درآوردم. عفونت ريشۀ مورد ذکر در يك مورد با داروى homeopathic درمان شد واینکه يك طبیب روحانی از يك بيو تانسور ( یک پاندول پيشرفته) استفاده کرد.

قبل از اينكه من شخصاً أب نمك به عنوان داروى دندان درد را كشف كنم، يكبار از يك مسكن خيلى مؤثرى استفاده كردم - نه با خوردنش (چرا که بيفايده بودنش برای من ثابت شده بود) بلكه با جاگذارى أن بر روى ناحيه درد كه در عرض چند دقيقه درد را ساكت كرد.

و بله من بوضوح تأثير ذهن را (و گذاشتن دستان كه ذكر شد) بر دندان درد يا أبسه تجربه کرده ام۸...

پاورقی ها

۱) من از نمک دریایی تصفیه نشده که به رنگ خاکستری هست، استفاده می کنم که بر خلاف نمک پروسه شدۀ آشپزخانه، سرشار از مواد معدنی طبیعی و حاوی عنصرهای کمیاب است. در حقیقت وقتی دندانهایم را با محلول غلیظ نمک پروسه شده می شویم مزۀ سم را احساس می کنم در حالیکه با محلول غلیظ نمک تصفیه نشدۀ دریا این مزۀ نامطبوع احساس نمی شود. نمک دریایی تصفیه نشدۀ دانه درشت خاکستری در اینجا (آلمان) در فروشگاههای فرآورده های سالم غذایی در بسته های یک کیلو گرمی یافت می شود. من از همین نمک برای چاشنی غذا نیز استفاده می کنم. البته "نمک دریایی تصفیه نشده" به همین نام در بازار فروخته می شود که مانند نمک آشپزخانه، سفید رنگ و دانه ریز است ولی من مطمئن نیستم که حاوی مواد معدنی غنی و عناصرکمیاب به اندازۀ نمک خاکستری باشد. (فکر می کنم نمک دریایی تصفیه نشده بنام “Celtic Sea Salt” در امریکا و دیگر کشورها بفروش میرسد.) اگر از نمک پروسه شده مکرراً استفاده می کنید، حداقل اطمینان حاصل کنید که بدون آلومینیوم باشد.

۲) هم مرکوری و هم آلومینیوم بنظر می رسد که از عوامل بسیار موثر در بیمارهای اعصاب نظیر آلزایمر هستند. رجوع کنید به:
On Effective Holistic Heavy Metal Detoxification (Chelation). Also see On the link between toxic dentistry (root canals, amalgam, nickel etc.) and cancer.


۳) اجتناب یا به حداقل رساندن خوردن غذاهای تصفیه شده و پروسه شده مانند شکر و آرد سفید و نیز غذاهای اسیدی نظیر سرکه و میوه های ترش برای خفظ استحکام مینای دندان به دلایل زیر است: طبق منابعی که بدست آورده ام دو عامل یکی ساختاری و دیگری تغذیه ای علل اساسی پوسیدگی دندان می باشند: از یک طرف ضعف ساختار دندانها (به دلیل کمبود یا فقدان مواد معدنی) و از طرف دیگر اسیدهایی که کلسیم دندانها را بیرون میکشند. اسیدها از غذاهای اسیدی بوجود می آیند اما آنها اساساً بازماندۀ تجزیۀ باکتریایی خوراکیهای تصفیه شده (شکر، آرد سفید) و شکرهای پرغلظت طبیعی (خشکبار و غیره) باقیمانده در دهان هستند. از اینجاست که اهمیت برجستۀ تمیز کردن و خارج کردن تمامی ذرات غذاهای باقیمانده و بویژه ممانعت از جرم گرفتگی دندانها مشخص میشود.

۴) می دانم که به دلیل قوانین دولتی، ممکن است نتوان به راحتی شیر ارگانیک خام را تهیه کرد. من خود متعجب شدم وقتی آن را به راحتی در برلین پیدا کردم ( در حقیقت شیر"Demeter" با کیفیت biodynamic، بالاترین استانداردهای ارگانیک را رعایت می کند). فقط نیاز است که سفارش مخصوص خود را به فروشگاه بهداشتی، مواد غذایی نزدیک خود بدهم و آنها هفته ای یکبار شیر گاو، بز یا مادیان را طبق مشخصه هایی که داده ام برایم میآورند. من شخصاً هرگز لبنیات رایج و مرسوم را به خاطر ظلم عظیم و غیر قابل بیانی که بر حیوانات روا میدارند و درمحصولاتشان متأثر است، مصرف نمی کنم - آنتی بیوتیکها، عفونتها و دیگر عناصر سمی موجود در این شیرها به کنار بماند - و بعضی اوقات رژیم گیاهخواری محض را پیش می گیرم.

۵) خمیردندانها حاوی Triclosan یکی دیگر از مواد سمی و یک مادۀ شیمیایی میکروب کش هستند (که در شوینده های دهان، دئودورانتها، صابونها و غیره نیز یافت می شوند). Triclosan در گروه مواد شیمیایی مظنون به عامل سرطان در انسان قرار دارد. این ماده با ذخیره شدن در چربی بدن می تواند مانع کارکرد مصونیت بدن شود و با انباشته شدن به حد سمی رسیده و منتج یه آسیب کبد، ریه و کلیه می شود. یک خمیردندان شناخته شده ، محتوی مادۀ شیمیایی سمی sodium lauryl sulfate است. همچنین فلوراید به شکل شیمیایی آن که به آب اضافه میکنند، ارتباط علت و معلولی با سرطان دارد و حقیقتاً دندانها را خراب می کند.

۶) شستشو با جوش شیرین ظاهرآ میزان فلورای میکروبی دهان را کاهش می دهد.

۷) متوجه شدم که ضعیف شدن دندانها می تواند بر اثر "تک-رژیمی" نیز پدید آید، مثل خوردن سوپ ماکارونی محتوی آرد کامل، برای مدتی طولانی. بنابراین توصیه می کنم که مواد غذایی متنوعی را مصرف کنید و همیشه غذاهای ارگانیک خام و گیاهان دریایی را مد نظر قرار دهید.

۸) بنظر رسید زبان شناسى در اين مورد از اهميت كمترى برخوردار است چرا كه اين صفحه توسط هزاران هزار نفر كه به دنبال toothache pain relief ,
home remedy for bad toothache pain و عباراتى مشابه آن مى گردند، مى تواند براحتى يافت شود.


مطالب بيشتر در مورد مراقبت، بازسازى و معالجه دندان و لثه بزودى در
www.HealingTeethNaturally.com...

دوستانتان را نیز از این صفحه آگاه کنید

اگر این اطلاعات را سودمند یافتید، لطفاً کمکهای مالیتان را اهداء نمایید
Note: Should you get an error message (or be routed to PayPal Germany and not understand the language), pls visit
www.paypal.com and send your planned contribution directly to: donations@paradisenow.net

© 2004-2007 ParadiseNow.netRevision January 2007
Paradise NowUrsula R. Schmid, P.O. Box 120244, 10592 Berlin, Germany,Fax: +49 30 2639173 02053
تمامی حقوق این سایت محفوظ می باشد

۳ نظر:

Farah Ghasemi گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
Unknown گفت...

Interesting remedies. Good job.

Unknown گفت...

I am delighted to have run into this topic while searching on the topic of natural healings. Even though I floss and brush my teeth regularly I am beginning to have problems with my teeth. Thank you for the wonderful insight. I look forward to applying these methods and healing naturally!